Case New Babylon

Een nagelnieuw, licht, ruim en gevarieerd winkelcentrum op een goed bereikbare locatie, dat zich richt op passanten en vaste bezoekers. Het winkelaanbod bestaat uit een mix van mainstream retailers in combinatie met enkele unieke lokale ‘pareltjes’. Atrium voert op locatie het management en heeft vanaf het begin ingezet op een zeer intensieve samenwerking met de huurders. Een constructieve gezamenlijke visie en de bereidheid van alle betrokkenen om actief de schouders eronder te zetten zijn daarbij de belangrijkste ingrediënten voor succes gebleken.

Winkelcentrummanager Babette Marsé houdt namens Atrium de belangen van zowel de huurders en verhuurders als de bezoeker in het oog en functioneert zo als objectief middelpunt van het samenwerkingsverband. Dat is de enige manier, vindt Babette: ”Mijn belangrijkste rol is verbinden, een echte ‘community’ rondom het merk bouwen. Als alle betrokkenen je accepteren en inzien dat je ook oog hebt voor hun belangen, kun je uitgroeien tot aanjager en vertrouwenspersoon. Omdat ik meewerk aan de planvorming, zie ik het grote plaatje en kan ik meedenken over een oplossing die voor alle stakeholders interessant is, zowel als het gaat om verhuurstrategie als om marketing. Die integrale aanpak betaalt zich altijd uit. Naar buiten toe is het aansturen van het marketing team en het briefen en begeleiden van onze reclamebureau(s) een van mijn zichtbaarste rollen.

Online en offline communicatie vormen onze lifeline naar de consument – en ik ben dan ook apetrots op de onderscheidende manier waarop we ons als winkelcentrum presenteren. Vanaf het begin hebben we de behoefte van de consument centraal gesteld. Dat is wat winkeliers en verhuurders verbindt en het winkelcentrum bestaansrecht geeft. Als consumenten tevreden zijn, komen ze graag, zullen ze terugkomen en hun geld hier besteden. En gelukkig gebeurt dat ook!”